2536 Nyergesújfalu, Kossuth Lajos út 33.
Tel: +36-20-213-0012
E-mail: info@fejleszto-kucko.hu

Fejlesztő Kuckó

A figyelemről

A figyelem az ingerek közötti szelektálás. Az egyik legfontosabb részképesség, a tanulás, taníthatóság fontos pillére. A szándékolt figyelem fejlettsége az iskolaérettség egyik kritériuma is. Jellemzői:

  • a terjedelme: hány tárgyat, hány különböző szempontot, tulajdonságot tudunk egyszerre egy időben figyelmünkkel megragadni
  • a tartóssága: mennyi ideig vagyunk képesek figyelni, mennyi ideig vagyunk képesek egy dologgal foglalkozni
  • a megosztottsága: hány tárgyra, hány különböző szempontra, tulajdonságra tudunk párhuzamosan figyelni
  • az átvitele: hogyan és milyen sebességgel tudjuk váltogatni a figyelmünket egyik dologról a másikra

Ha a központi idegrendszer akárcsak minimálisan is sérült, az mind a spontán, mind az akaratlagos figyelem működésére kihat. Ebben az esetben a figyelem nehezebben, csak erősebb ingerekkel kelthető fel, könnyen terelődik, hamarabb kifárad. Ez együtt jár az aktivizációs szint ingadozásával és a motiváció gyengeségével, valamint kihat a különböző részképességek működésére is.

Milyen jelzések utalhatnak arra, hogy baj van a gyermek figyelmével?

  • Nehézséget jelent a figyelem megtartása a feladat- vagy játéktevékenységen belül.
  • Úgy tűnik, mintha nem figyelne, amikor beszélnek hozzá.
  • Nem tudja követni az utasításokat vagy nem fejezi be az iskolai és egyéb munkákat.
  • A feladatszervezés nehezített.
  • Elkerüli, nem szereti vagy ellenáll az olyan feladatoknak, játékoknak, amelyek tartós figyelmi/értelmi erőfeszítést igényelnek. pl.: társasjáték
  • Nem tud figyelni megfelelően a részletekre vagy gondatlan hibákat követ el az iskolai vagy más tevékenységben.
  • Rendszeresen elveszíti a feladatokhoz vagy tevékenységhez szükséges dolgokat.
  • Figyelme könnyen elterelhető külső ingerekkel.
  • Napi tevékenységekben feledékeny.

A foglalkozásról

A Figyelemtréning keretén belül olyan játékos feladatokat végeznek a gyerekek, amelyek felkeltik érdeklődésüket és megismerési kedvüket, a figyelem jellemzőinek az auditív (hallás), a vizuális (látás) és verbális (beszéd) területen/csatornán való (külön-külön is, vagy komplexen) fejlődését szolgálják, és egyúttal megfelelő, gyors észlelésre, aktív gondolkodásra és folyamatos kitartásra késztetnek. Ezzel egy időben szinte észrevétlenül fejlődik az észlelés (percepció), a motiváció és az együttműködési készség is.

 A foglalkozás keretei:

  • mikro csoportos (max. 4 fő) vagy egyéni
  • egyéni foglalkozás igény szerint/egyedi elbírálás, megbeszélés alapján
  • korcsoportos beosztású (4-6 év és 7-12 év) [a korcsoportokat rugalmasan kezeljük, a jelentkezés függvényében tudjuk kialakítani]

Galéria

Hírlevél